Strona 1 z 1

Zaświadczenie o odprowadzeniu składek przez inną firmę

: 08 maja 2012, 15:42
autor: paaweł
Witam wszystkich forumowiczów,

W połowie marca zmieniłem pracę. Nowy pracodawca chce żebym dostarczył zaświadczenie o wysokości odprowadzonych składek przez poprzednią firmę w tym roku (czyli od stycznia do ostatniego dnia marca kiedy byłem zatrudniony w poprzednim zakładzie).
Prosiłbym o informacje w tej sprawie, czy coś takiego jest konieczne, czy w ogóle jest legalne, w jakim przypadku coś takiego może być wymagane.
Moim zdaniem nie powinno to interesować nową firmę. Raz, że poprzednia firma może nie chcieć żeby ujawniać ile się zarabiało, dwa ja sam mogę nie chcieć tego ujawniać, trzy rozliczenie PIT za okres styczeń -- połowa marca dostanę od poprzedniej firmy (chyba, że firma padnie), a nowa firma da mi rozliczenie za okres od połowy marca do końca roku i ja na podstawie tych dwóch PITów ja będę się rozliczać z Urzędem Skarbowym.
Nowa firma tłumaczy to tym, że jest to potrzebne żeby sprawdzić czy składki w tym roku nie przekroczyły progu odskładkowania, powyżej którego nie odprowadza się składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe. Nawet jak przekroczą to ja się rozliczam i mi ZUS zwraca tą nadpłatę, pomijając fakt, że jestem pewien, znając moje zarobki w poprzedniej i obecnej firmie, że daleko mi do przekroczenia tego progu.
Może ktoś się orientuje czy w jakiś wypadkach rzeczywiście należy coś takiego dostarczyć?

Z góry dziękuje za odpowiedź.