Forum na sprzedaż

veranderingen in het onderzoek

Forum dla tych co oferują pracę w kraju (praca stała, praca sezonowa,
praca w domu).

veranderingen in het onderzoek

Postautor: Banning » 20 kwie 2018, 10:00

Dus gisteravond gaf ik in het Sports Science Institute in Zuid-Afrika waar ik ben gestudeerd een presentatie over blootsvoets lopen, gericht op het publiek. Een groot onderwerp, natuurlijk, altijd gegarandeerd om een ??goed publiek te trekken en levendige discussies te genereren. Wat het deed.

Het is een onderwerp dat ik eerder uitvoerig heb behandeld op deze site, met benaderingen, gaande van een blik op het bewijsmateriaal voor schoenen, tot de bevindingen van het nieuwste onderzoek naar blootsvoets lopen. Ik vlieg vanavond naar Londen voor de UKSEM-conferentie, waar ik een debat over het lopen van blessures (onder andere lezingen) zal voorzitten en waarschijnlijk een van de hoogtepunten van de bijeenkomst zal zijn, want het omvat Daniel Lieberman en Benno Nigg, beiden van wie onderzoek hebben gedaan naar dit onderwerp. Dus daar zal ongetwijfeld meer uit komen.

Maar vandaag wilde ik de presentatie van gisteravond met u delen. Het zal natuurlijk het geluid en mijn uitleg missen, maar het merendeel moet redelijk zelfverklarend zijn. Voor diegenen die een meer gedetailleerde beschrijving willen lezen, kun je het artikel lezen dat ik eerder schreef na de ACSM-bijeenkomst eerder dit jaar - de meeste concepten die in de onderstaande presentatie worden behandeld, worden ook in dat artikel beschreven.

Vandaag gaan we verder met de Q & A die ik eerder dit jaar heb gedaan met Run 2 Day magazine, dat ik in segmenten heb gesneden om een ??serie te maken terwijl ik op reis ben.

Gisteren heb ik twee keer gepost en heb ik samen met een aantal vragen over blootsvoets lopen en hardlopen, de mechanische veranderingen die ze veroorzaken Nike Air Max 97 Womens en enkele van de mogelijke fysiologische gevolgen van deze veranderingen besproken. Het is duidelijk dat er nog veel meer valt te zeggen dan wat ik heb gedaan, maar ik ga vandaag verder met Deel 3 en kijk naar een deel van het onderzoek naar schoenen. Na de informatie-overbelasting gisteren, ga ik vandaag met slechts twee vragen - 8 en 9 in de serie, kijkend naar enkele van de vragen rond schoenen in het bijzonder. Genieten!

Er is nog geen sluitend bewijs dat de voordelen van schoenen of blootsvoets lopen worden bewezen of weerlegd, of dat de mechanische kenmerken van lopen op blote voeten worden gekoppeld aan een verminderd risico op letsel. Dat wil zeggen, voor al het werk dat aantoont hoe impactkrachten en laadsnelheden worden verminderd wanneer blootsvoets, moet nog worden bewezen dat dit leidt tot lagere letselpercentages. Nike Air Huarache Womens Ik begon de toespraak van gisteravond door te zeggen dat dit de eerste keer was dat een "wetenschappelijke" presentatie zou worden gegeven met zo weinig overtuigend wetenschappelijk bewijs! Er zijn natuurlijk veel theorie?n en sommige zijn gezond, maar we wachten op het echte bewijs voor de blessure en de prestaties van het debat, dat zal komen van langetermijnstudies.

Geen overtuigend bewijs, zoals ik in de vorige berichten heb genoemd. Er is echter een aantal indirect bewijs voor beide partijen: de schoenenindustrie groeide niet uit tot een miljard dollar, alleen op basis van geruchten - er zit wat wetenschap achter. Het is alleen dat het vrij zwak is, niet slaagt om aan te tonen dat het voorschrijven van bepaalde schoenen aan bepaalde individuen eigenlijk alles doet om verwonding te voorkomen (Richards et al, 2009 [cite Nike Air Max 2017 Dame source = pubmed] 18424485 [/ cite]), en niet aan te tonen dat de schoenen hebben in de eerste plaats bijgedragen aan de blessure.

In een in 2007 gepubliceerde studie werd geprobeerd al het onderzoek naar lopende verwondingen bij elkaar te brengen (van Gent et al, 2007 [cite source = pubmed] 17473005 [/ cite]), en een paar dingen waren vrij duidelijk. Ten eerste waren er maar weinig goede, wetenschappelijk onderbouwde onderzoeken naar loopblessures en hun oorzaak. Ongelooflijk, aangezien hardlopen de meest bestudeerde sport is, en dat de prevalentie van letsel hoger is dan 60%, werden slechts 17 onderzoeken voldoende geacht om in de beoordeling te worden opgenomen. Het is best verbazingwekkend. Het enige dat echt studeerde, was dat trainingsvolume zeer voorspellend was voor blessures.

Aan de andere kant van de tafel is een groeiend lichaam van indirect bewijs voor waarom schoenen misschien niet werken. De laadkrachten zijn bijvoorbeeld niet anders in nieuwe en oude schoenen, omdat hardlopers hun kinematische patronen veranderen (Kong et al. 2009 [cite source = pubmed] 18801775 [/ cite]). De onderstaande tabel toont de gemeten veranderingen in het onderzoek. Mijn excuses dat ik het niet voor u heb hertekend, maar de tijd is krap. Ik heb de belangrijkste bevinding benadrukt, namelijk dat de maximale verticale kracht (Fmax) en de maximale laadsnelheid (Gmax) niet verschillen in versleten schoenen (200 km hardlopen). De studie toonde ook aan dat er minder naar voren gebogen en meer plantaire flexie is in versleten schoenen, en die houdingstijd was groter in versleten schoenen.
Banning

Wróć do Dam pracę