rotacja pracowników
- Katman
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 maja 2011, 16:28
U mnie w poprzedniej pracy nie było dużej rotacji.
Choć są takie branże, w których rotacja jest duża. Tam, wynika to z chęci bycia niezależnym od pracodawcy (reklama), z obawy przed wypaleniem, znudzeniem.
Konsekwencje są takie, że zatrudnia się sporo osób, które po jakimś czasie też odchodzą do coraz lepszej pracy i tak dalej i tak dalej. Takie osoby określa się jumperami.
Choć są takie branże, w których rotacja jest duża. Tam, wynika to z chęci bycia niezależnym od pracodawcy (reklama), z obawy przed wypaleniem, znudzeniem.
Konsekwencje są takie, że zatrudnia się sporo osób, które po jakimś czasie też odchodzą do coraz lepszej pracy i tak dalej i tak dalej. Takie osoby określa się jumperami.
- Zielona Linia 19524
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 wrz 2011, 08:10
- Lokalizacja: Polska
Problem rotacji pracowników rzeczywiście się pogłębia i prognozy wskazują, że zjawisko to jeszcze się nasili. Wynika to w dużej części z faktu, iż specjaliści migrują między firmami ze względu na brak możliwości awansu w danym przedsiębiorstwie, a do tego niejednokrotnie dochodzi tez brak wsparcia ze strony szefa czy managera zespołu. Ci ostatni próbują przeciwdziałać zjawisku, podnosząc pensję najbardziej wykwalifikowanym pracownikom, co z drugiej strony osłabia nie tylko finansową pozycję firmy na rynku. Jak widać kluczem do sukcesu może tu być sprawne i kompetentne zarządzanie..., ale tego trzeba się nauczyć.
- Meliorvisus
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 mar 2012, 01:09
KOnsekwencją najważniejszą jest spadek kompetencji pracowników
- marekpiotr1984
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 gru 2012, 11:40
U nas była nie dawno taka rotacja i niestety pracownicy sa mniej wydajni ze względu na stres jakiego doświadczyli. Spadaja morale i robi się nerwowa atmosfera w zakładzie... Ogólnie nie jest dobrze.
- nataliakl
- Posty: 74
- Rejestracja: 27 lis 2013, 14:08
Kiedy w firmie jest duża rotacja, zawsze myślę najpierw, co jest z firmą nie tak.. Oczywiście są różne sytuacje, czasami wynika to z faktu, że akurat w podobnym czasie pracownicy odchodzą z przyczyn zupełnie niezwiązanych z pracodawcą czy samą pracą. Ale myślę, że w dobrym interesie pracodawcy jest dbanie o to, aby pracownicy nie zmieniali się za często (co zresztą bardziej im się opłaca, nie trzeba szkolić kolejnych osób).
- marzenka.o
- Posty: 236
- Rejestracja: 10 sty 2014, 16:30
Nie trzeba szkolić pracowników to raz a dwa zadowoleni pracownicy to zadowoleni klienci ;) A pomijając branże, gdzie zazwyczaj się ludzie pracujący dorywczo, to też uważam, że jeśli są duże rotacje to znaczy, że coś w firmie nie gra
- marzenka.o
- Posty: 236
- Rejestracja: 10 sty 2014, 16:30
Nie do końca tak jest, można pracować w korporacjach długie lata - oni zazwyczaj wychodzą z założenia, że jak już szkolą pracowników to nie po to, żeby ich zmieniać szybko