Czy firma w Polsce ma obowiązek wystawić referencje?
- marzenka.o
- Posty: 236
- Rejestracja: 10 sty 2014, 16:30
W przypadku pracy to raczej powinien to być adwokat prawa pracy a nie karnego ;D
- safman
- Posty: 1
- Rejestracja: 25 maja 2015, 10:02
- marcinmronski
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lip 2015, 15:16
Firmy nie mają obowiązku wystawiania referencji. To ich dobra wola, ale raczej ludzie nie robią problemów. To normalne, że pracownicy odchodzą albo szukają nowej pracy. Dobry szef powinien o tym wiedzieć i to akceptować.
- slaway
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 paź 2015, 18:33
jeśli pogadasz z szefem i nie miałeś z nim żadnych problemów, szczególnie przy odchodzeniu z firmy to powinien Ci dać referencje bez niczego, chociaż faktycznie nie ma takiego obowiązku :) słyszałam też o takich przypadkach kiedy pracodawcy dzwonili do poprzedniego szefa i pytali o konkretnego pracownika, możesz od dawnego pracodawcy wziąć natomiast świadectwo pracy, które może Ci wystarczy do nowego pracodawcy, chociaż moim zdaniem teraz powinny się bardziej liczyć zdolności danego pracownika niż jego referencje:)
- Olga2015
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 paź 2015, 16:05
Witaj z tego co się orientuje to firma w Polsce nie ma takiego obowiązku ale jeśli poprosisz pracodawce to powinien Ci takich referencji udzielić. Wszystko zależy tak naprawdę pracodawce. Ewentualnie Twój nowy pracodawca może poprosić byłego o referencje.
- MarcinBialek
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 lut 2016, 11:21
Nie tylko od pracodawcy zależy ale także od tego jak sprawowałeś się w tej pracy i czy byli z ciebie zadowoleni :)